Pārdomām par sieviešu ordināciju
 
BildeBildeBilde
 
ceturtdiena, 23. novembris, 2017
Par mums / Kāpēc šī mājas lapa
 
39461

Bildes



Nosaukums: "Marija Magdalēna"
Mākslinieks: Rogier van der Weyden
Laiks: aptuveni 1445. g.
Ideja: Marija Magdalēna, kura atgriezusies no daudzajiem grēkiem, sēž klusi un lasa. Viņa tagad pavada savu laiku klusās refleksijās.
Komentārs: Ievērojiet, ka van der Wayden ir ielicis Mariju idealizētā viduslaiku vidē. Ļoti atšķirīgu no reālās nomadu kultūras un mājas vides, kurā dzīvoja īstā Marija Magdalēna.
Avots: http://www.bible-art.info/MaryMagdalene.htm

Nosaukums: "Sv. Marija Magdalēna"
Mākslinieks:  Piero di Cosimo (1462-1521)
Laiks:  1500-1510. g.
Ideja:  Atgrieztā Marija lasa grāmatu.
Komentārs: Brīnišķīga, intelektuāla – Renesanses sievišķības ideāls. Patiesībā evaņģēliju Marija Magdalēna nekur nelīdzinās šai rāmajai rudmatei. Šīs bildes vīzija ir par Mariju, kas tagad pildīta ar Pestītāja mīlestību, pavada savu nomoda laiku meditācijā. Rodas jautājums, kura Marija tā ir? Marija Magdalēna kā atgrieztā grēciniece? Vai Marija, Lācara un Martas māsa, kura mīlēja klausīties Jēzus vārdos vairāk, nekā darīt mājas darbus? Līdz 1500-tajiem gadiem mākslinieki attēloja visu triju sieviešu kopsavilkumu.
Avots: http://www.bible-art.info/MaryMagdalene.htm

Nosaukums: "Kristus parādās Marijai Magdalēnai pie kapa"
Mākslinieks: nezināms
Laiks:  nezināms
Ideja:  Marija ir salīkusi, saritinājusies, izmisusi par Jēzus miesas pazušanu. Tad viņa izdzird savu vārdu, kuru kāds sauc, pagriežas un ierauga Jēzu stāvam viņas priekšā.
Bībeles atsauce:  Jņ 20:17

 

Nosaukums (iespējams): "Marija Magdalēna un Pēteris"
Autors: nezināms
Laiks: nezināms
Bībeles atsauce: Jņ 20:17-18
Ideja: Augšāmceltais Jēzus sūta Mariju Magdalēnu pasludināt brāļiem prieka vēsti par Viņa augšāmcelšanos.

Nosaukums: "Pēdējais Vakarēdiens"
Mākslinieks: Bohdan Piasecki, Polijas Mākslas akadēmijas sekretārs, strādājis Itālijā, Francijā, Kanādā, dzīvo Polijā netālu no Varšavas.
Laiks: 1998. gads
Ideja: Lai apstrīdētu Leonardo da Viči radīto spēcīgo Pēdējā Vakarēdiena tēlu kā neatbilstošu jūdu Passā mielasta tradīcijai, Īrijas katoļu organizācija B.A.S.I.C. (Brothers and Sisters in Christ), kas iestājas par sieviešu ordināciju Romas Katoļu baznīcā lūgšanās un darbībā, pasūtīja slavenajam poļu māksliniekam gleznu. Tajā, atšķirībā no da Vinči versijas, redzamajā Svētajā Vakarēdienā piedalās arī sievietes. Jūdu Passā mielasts tiek baudīts kopā ar visu ģimeni, tātad ieskaitot sievietes, kopā ar bērniem, jo tie varēja uzdot jautājumus un mācīties par Passā nozīmi, un kopā ar mācekļiem, kuri bija gatavojuši mielastu. Sieviešu klātbūtne mielastā nav pierādāma, taču ir vairāk nekā iespējams, ka viņas tur bija.

Avots: http://www.iol.ie/~duacon/piasecki.htm

Komentārs: National Catholic Reporter http://natcath.org/NCR_Online/archives2/1999b/040299/040299b.htm



      Atpakaļ